Как влияят рекламите на детските вкусове за храна


Скорошно проучване, публикувано в The Journal of Pediatrics, показва, че съществува тясна връзка между рекламите за храна и модела на хранене. Екип от специалисти е изследвал мозъчната активност на двадесет и три деца, след като са гледали рекламни видеоклипове за храна. Резултатите са категорични – рекламите оказват силно влияние върху последвалия избор на децата относно хранителни продукти, както и върху мозъчната им активност.
Децата са оценили 60 изображения на различни видове храни, на базата на това доколко вкусни или здравословни им изглеждат – докато мозъчните им функции са били сканирани, хлапетата били разпитвани дали имат желанието да опитат храната от картинките, показани им непосредствено след рекламите.
С оглед на събраната информация учените са достигнали до заключението, че при вземането на решение коя храна да изберат, хлапетата са по-склонни да заложат на тази с атрактивна визия, отколкото да направят здравословен избор.
С оглед на всичко това, маркетинг стратегиите на хранителната индустрия се оказват фактор с огромно значение за вкусовите предпочитания на децата. Крайно време е големите компании да поемат своята отговорност за проблемите, свързани със затлъстяването при децата и подрастващите, категорични са учените, както и да се потърси алтернатива за рекламиране на здравословния начин на хранене.
Източник: The Journal of Pediatrics